Promocija mentalnog zdravlja u školama – programi socijalnog i emocionalnog učenja

Tanja Rizner

Sažetak


Mogućnost razvoja emocionalne inteligencije, odnosno emocionalne pismenosti otvara vrata stvaranju niza programa za učenje i poticanje emocionalnog razvoja. Takvi programi danas zajednički predstavljaju okvir za socijalno i emocionalno učenje (SEU). Ono predstavlja kapacitet za prepoznavanje i ovladavanje emocijama, efikasnom rješavanju problema i ostvarivanju pozitivnih odnosa s drugima, kompetencija koje su očigledno esencijalne za sve učenike. Provedeni i evaluirani Program emocionalne pismenosti u jednoj otočnoj školi je dokazano utjecao na povećanje učeničkog poznavanja riječi koje imenuju emocije. A ta je mjera povezana s višom razinom samoprocjene altruizma i empatije te nižom razinom agresivnosti i depresivnosti kod djece prema nalazima u literaturi. Utječući na razvoj niza vještina, programi socijalnog i emocionalnog učenja predstavljaju i programe koji promiču mentalno zdravlje u školama. 


Ključne riječi


emocionalna inteligencija; emocionalna pismenost; SEU; programi socijalnog i emocionalnog učenja; promocija mentalnog zdravlja

Cijeli tekst:

PDF

##plugins.generic.referral.referrals##

  • ##plugins.generic.referral.all.empty##


Hrvatski časopis za javno zdravstvo, ISSN 1845-3082, Otvoreni pristup - autori zadržavaju autorsko pravo uz obavezu navođenja izvora u slučaju citiranja